torsdag 22 april 2010

2010

Gott nytt år på er alla! Men nu är ju frågan om året kommer bli gott? SD i riksdagen? Röd valseger? En mer och mer socialdemokratisk allians?

Jag har varit snäll under jul, men nu, såhär på 2010:s första timmar, känner jag för att klaga lite igen. De som läst ett tidigare inlägg i min blogg vet att jag gillar SMS-lån; inte för att jag använder dessa tjänster själv, utan för att det handlar om fritt företagande, inget mer med det. Att jag sedan inte har mycket till övers för de som tar dessa lån, och sedan "chockas" av dess konsekvenser är en annan femma. Nu har regeringen föreslagit att dessa företag ska tvingas göra kreditprövningar på sina kunder - man vill också införa en ångerrätt som ska göra det möjligt, för låntagare som ändrat sig, att betala tillbaka lånesumman utan att behöva betala någon ränta - det känns ju himla genomtänkt och framför allt liberalt?

Jo hejsan! Jag lånade ju 5.000sek av er i förra månaden, jag gjorde det för att kunna köpa en Xbox till min son. Nu har det visat sig att jag inte kan betala tillbaka er höga ränta, men staten ger mig rätt att enbart betala tillbaka den summa jag lånade - hoppas att detta inte ställer till några problem och att ni kan fortsätta betala era anställda sina löner, fast ingen längre betalar ränta.

Kvällens sista 'Gott nytt år!' gick till Nike Kron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar