söndag 25 april 2010

Relationsanarki

Var på fest i fredags. Vid ingången blev man tilldelad ett av tre olika, färgade, (rött, gult eller grönt) klistermärken, beroende på vad man "var ute efter". Rött symboliserade att man var upptagen och inte sökte några ragg för kvällen. Om man bar gult så var man inte upptagen, men ändå inte helt öppen för allt annat. Grönt talar för sig själv.

Jag och min älskling lever i ett öppet förhållande men tog ett gult märke eftersom vi ville lägga tyngdpunkten på kvällen på varandra. Det är absolut inget fel med att vara monogam, men jag förbryllas ändå över de blickar vi fick. Självklart kom det fram folk, ovetandes om vår "läggning", och frågade vad vi höll på med - fick svar, och accepterade det, såg det som en kul grej helt enkelt. Men så finns det de som tycker att det är fel, äckligt och avskyvärt.

Jag vill inte påstå att relationsanarkister är en direkt utsatt minoritet i samhället (speciellt inte om man ser till HBTQ-rörelsen (vilket jag inte anser mig vara en del av, även om jag är bisexuell). Men just det här att det fortfarande finns normer som skriker "FÖRBJUD!"

Kort sagt; världen skulle vara mycket bättre om alla skötte sitt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar